fbpx

Alexandra Ernberg

Sälj- & kundansvarig

En nöjd kund är det bästa som finns och den största bekräftelsen på att det arbete vi gör tillsammans på Usera är en bra mix av tekniskt kunnande och support.

/Alexandra Ernberg

Alexandra Ernberg, Sälj & Kundansvarig i företaget, fick svara på några frågor om vem hon är, hur hennes arbetsdag kan se ut och vad kundnytta innebär för henne.

Vem är du?

Mitt namn är Alexandra Ernberg och min roll på Usera AB är sälj- och kundansvarig.

Jag har varit med sedan starten av Usera men har arbetat i min nuvarande roll sedan 2023.

Tidigare har jag arbetat inom fastigheter och med kundrelationer vilket jag har stor nytta av i min nuvarande roll. Jag vill alltid säkerställa att mina kunder är nöjda med den service och de tjänster vi levererar.

Vad gör du på jobbet och hur ser en jobbdag ut för dig?

Min arbetsdag går ut på att bygga vidare på de kundrelationer vi har idag och hjälpa till med de utmaningar som kommer upp. Allt från beställning av mötesrumsteknik eller säkerställa att vi har nöjda kunder via våra Service- och Supportavtal.

I mitt arbete ingår även att bygga nya relationer och jag är ofta ute hos kunder och nätverkar vilket jag tycker är väldigt roligt. Jag ser det som att jag jobbar med människor, inte med teknik.

Vad är det bästa med ditt jobb?

Det bästa med mitt jobb är kundrelationerna. Att få vara en del av våra kunders tillväxtresa och jobba med service. En nöjd kund är det bästa som finns och den största bekräftelsen på att det arbete vi gör tillsammans på Usera är en bra mix av tekniskt kunnande och support.

Vad är kundnytta för dig?

Kundnytta är kopplat med tillväxtresa för mig. Tillväxtresan för våra kunder, att hjälpa dem att hitta nya lösningar och arbetssätt att arbeta tillsammans på inom Digital Workspace, gränslöst och enkelt för alla användare.

Finns det någon risk att tekniken kan medföra problem istället för att effektivisera?

Genom att göra en ordentlig behovsanalys säkerställer jag att kunden får den lösning som är bäst för just den organisationen. Våra kunder har ofta olika behov och förutsättningar vilket gör att våra lösningar inte ser lika ut för alla kunder. Detta är något som är väldigt kul och som får mig att vara ”på tårna” hela tiden.

Vad gillar du att göra utanför jobbet?

Utanför jobbar älskar jag att campa med familjen. Vi åker land och rike runt för att uppleva och umgås. Det finns inget bättre än att hitta en vacker plats och laga mat över öppen eld. Då myser både jag och resten av familjen.

Kontakta oss så tar vi tillsammans er företagskultur till en helt ny nivå.

Kontakta oss

Ej företag, ange "Privatperson" i detta fält.
Messenger icon
Chatta med oss!