Vi tecknar gärna serviceavtal med våra kunder. Mötesteknik är en investering och serviceavtal är en garanti för längre livslängd på utrustningen och tryggare arbetsdag för er.
/Goran Jancovic
Lär känna Useras montör Goran Jancovic och ta del av hans arbetsdag och tankar kring hur han hjälper företag att installera ny teknik.
Vem är du?
Jag heter Goran Jancovic och är anställd på Usera som tekniker och montör. Till vardags bor jag i Malmö med sambo och ett par hundar. Dottern är stor och utflyttad sedan länge.
Hur ser en jobbdag ut för dig?
I huvudsak så är jag ute på fältet och installerar mötesteknik åt våra kunder. Det är kul och utmanande och en del tunga lyft. Utmaningarna kan vara att mötas av en anläggning som kanske inte riktigt har förutsättningarna för en smidig och snygg installation. Med erfarenhet och uppfinningsrikedom finner man lösningar bra och efter ett sådant avslutat jobb kan känslan vara lite extra skön. Tunga lyft blir det t.ex. när en 98″ (~2,70 m bred) skärm ska upp på väggen. Då är det bra med lite hjälp av en kollega. Installationerna innefattar också en del administrativt arbete som att t.ex. dokumentera apparatlistor och kopplingsscheman efter färdig installation
Vad är det bästa med ditt jobb?
Det bästa med mitt är jobb är att man utvecklas och lär sig nya saker hela tiden men sen är helt klart även kollegorna en bidragande faktor till att jag trivs så bra här.
Förändras installationer, utrustning och vad kunderna ”villhöver” över tid.
Jo men absolut! Exempelvis innebar ju pandemin en hel del förändringar.. Det gick från stora konferensrum till mindre sk. ”huddle-roooms” med hybridfunktioner för att kunna hålla digitala och fysiska möten samtidigt men även var för sig. Vi installerar mycket skärmar för digitala möten, men sällan projektorer för de större sittningarna. Överlag så är det många företag, stora som små som satsar stort på att utveckla sin digitala teknik.
Vad ligger i kalendern frammåt?
Vi har många spännande nya jobb på gång men mer teknik på arbetsplatserna, innebär även en del servicejobb för oss. Efter färdig installation tecknar vi ofta och gärna löpande serviceavtal med våra kunder för att kunna erbjuda den bästa servicen och den bästa utrustningen, även långsiktigt. Teknik är färskvara och att sköta löpande uppdateringar och service av utrustningen kontinuerligt är A och O för lång och hållbar livslängd och trygg och säkert utrustning.
Vissa serviceärenden som uppdatering och support löser vi enkelt på distans genom att logga in på kundens dator eller konferenslösning externt. Andra ärenden kräver lite mer fysik handpåläggning och då åker en tekniker ut till kund. Beroende på utformningen av avtalat kan inställelsetiden skilja sig men i regel är bekymret avhjälpt samma dag eller så finns vi på plats dagen efter.
Vad gillar du att göra utanför jobbet?
Efter en dags jobb hamnar jag gärna i soffan framför tv:n där hemma.
Chips eller godis till det?
Helst tårta!